Založ si blog

Zlá nálada

Zlá nálada. Tú má z času na čas každý. Aj keď ja osobne patrím medzi tých, čo zlú náladu mávajú pomerne málokedy, prechod z jarného obdobia na letné mi vždy náladu akosi pokazí… A na koho vyliať to, čo je na srdci?

Zas je to tu. Zima sa mení na leto. Je tu jar. Zas tá krátka jar, vraj. Ale trt!

Jar vôbec nie je krátka. Teda, aspoň nie tak krátka, ako som si myslel. Áno, človeka to pletie, že už nie je 5 – 10°C. Myslíte si, že je leto. Večer postači mikina, nie spolocenske saty., topanky, šaty, kabelky.. Hovoril som si v piatok, keď som išiel z koncertu. A aj stačila. Zima mi nebola, cítil som sa v poriadku. A vonku som bol dokopy ani nie minútu… Zákon schválnosti: keď už-už máte pocit, že je teplo – tak nie je.

Aj tak som v sobotu z postele vstať nemohol. Nie, nebolo to alkoholom, aj keď som Slovák, ja nepijem. Mne také ku šťastiu netreba. Ale choroba, to ma prinútilo ostať ležať v posteli. Do druhej-tretej poobede. Do konca soboty som si neuvedomil, že som chorý. Len, že som unavený, nič sa mi nechce… A ½ víkendu za nami…

Choroba, teplota. Nedeľa, omša. Všetky tieto štyri veci dohromady. Chorý sa ťarchám do Dómu sv. Martina. Áno, ak to tam poznáte, hovoríte si: „Čo je on blázon, veď tam je kosa!“ Možno som blázon, ale zároveň o chvíľu aj „dospelý kresťan” – ako sa hovorí. V sobotu ma čaká birmovka. A Červený panter páter (pardón), nás chce pár nedelí za sebou aspoň vidieť. Podľa mňa pomerne rozumné, pochopiteľné… Zas sme však na omši boli asi piati. Nuž a ešte okrem tohoto – v utorok a v stredu duchovná obnova v Smoleniciach (aktualizácia, 14:45: keď sa niečo serie, tak aspoň poriadne! duchovná obnova sa zrušila deň pred konaním). Áno, tá nádcha ma nemohla nájsť v lepšiu dobu…

Okrem choroby, ktorá ma štve asi najviac zo všetkého, je veľa malých drobností, ktoré tú zlú náladu vedie prenádherne vybrúsiť. Či už ma serie kamarát, alebo práca od mamy, alebo to, že niekto stále namiesto „Nazdravie!”, hovorí „Ticho!”, proste, je toho veľa…

Dnes v škole sa nálada trochu zlepšila. USB kľúč, ktorý som si vďaka mojej skleróze zabudol v piatok v škole (jedna z ďalších vecí, čo mi cez víkend zhoršovala náladu), som si nepoškodený našiel na tom istom mieste, kde som ho nechal – v školskom počítači.
Riaditeľka prišla sprdnúť sfúknuť (pri takých dôležitých ľuďoch si treba nájsť tie najslušnejšie slová) ľudí, čo neboli v nedeľu na omši (ja som bol v suchu). Super škola, nebyť opäť niektorých ľudí, ktorí mi lezú na nervy. Opäť si viaceré brzdy mysleli, že sú záchranné. Normálne mi až ľúto bolo, že som nemohol ostať v škole, vyzeralo to byť na v pohode deň. Ale ja som sa po dvoch hodinách porúčal domov pre tú hlúpu chorobu… Cez Billu. Bolo treba čokoládu…

Nuž, je veľa ľudí, čo majú svoje problémy, čo ich majú i oveľa horšie. Ja sa len potrebujem vykecať. Niekomu nie-blízkemu. Nebudem kaziť náladu tým, čo sa majú super. A tých ľudí je navôkol veľa, čo je pre mňa prekvapenie. Proste, buď sú ľudia, čo sa majú super alebo zle. Nikdy to však nie je tak, aby som sa mohol vykecať. Preto sa vykecávam tu, na Worde, v spoločnosti čaju a čokolády a na sebe svoje nove tenisky. A verím, že ma aspoň chvíľu nik sprdávať nebude.

Dokonaly student

29.11.2013

V máji som mal tú česť viesť vstupné pohovory do Sokratovho inštitútu. Štyridsaťpäťkrát som sa dookola opýtal tie isté otázky a snažil sa vnímať odpovede; niektoré nápadité, iné banálne. Prekvapilo ma, ako sa skupiny ľudí na seba navzájom podobajú: skauti na skautov, technici na technikov, umelci na umelcov. Akoby nejestvoval len jediný druh človeka, ale viacero od [...]

Zadielske svetlo

12.10.2013

Tento príbeh je súčasťou príbehu o vínku vlnke a krabičke. Porozprával mi ho raz jeden muž, ktorý je súčasťou tohto príbehu.Muž, ktorý pozná skutočnú vílu.Dobrú a kúzelnú. Tí dvaja, mnou už spomínaný muž a jeho víla sa jeden večer dohodli, že nasledujúcu nedeľu strávia prechádzkou v prírode a budú sa tešiť z krás zádielskej tiesňavy a vlastných radostne [...]

Nedela

28.08.2013

Otvoril som oči a dosť to bolelo. Bol už deň, z čoho som usúdil, že je asi nedeľa. Teda nie celkom z toho, skôr z toho, že mám stále na sebe krasne topanky a damske nohavice, čo znamená že včerajšia noc bola úspešnejšia ako som si myslel. Nahmatal som mobil v zimne bundy na zemi a topanky, lacne kabelky, šaty s námahou rovnajúcou sa batoľaťu, ktoré lezie na stoličku ho [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 07:38

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 9401x
Priemerná čítanosť článkov: 1567x

Autor blogu

Kategórie