Založ si blog

Cesta z mesta

Ruku plavím vzduchom v aute čo plachtí lesnou cestou čo sa vlní ako had, som rukoplavec, s červenými ušami, veľkými červenými plachtami čo prepaľuješ pohľadom. Vietor robí šššššššššš, a ja sledujem paličku tvojho guľatého lízatka, čo pri nesprávnej otázke na mňa mieri ako palička dirigenta s jasnou výzvou aby môj orchester stíchol.

Vonia ako jahody, obal od neho v miniatúrnom vzdušnom víre pri tvojich nohách tancuje ako American beauty, pri tvojich dievčenských teniskách robí čo môže aby nemusel z auta…poznám ten pocit ľahkosti, keď sa nachvíľu necháš uniesť vzdušným vírom. Ten okolo mňa voní po voňavke čo je ešte pre dievčatá, možno preto sa len zľahka usmievam, v zastavenom čase keď míňaš autá s rutinérstvom kaskadéra, nebojím sa, odovzdávam sa, veď umrieť vieme kedykoľvek, to vieme obaja, spou sme sa to nespočetne krát naučili.

Ale dnes né..dnes fakt né, dnes jazdíme. Po dlhom case opäť len my traja, ja, ty, a spevák ktorého meníme častejšie ako damske saty. kabelky, topanky, letné šaty Každá pieseň nám niečo hovorí, každý kilometer je pomalý ako starý film, občas natočím hlavu aby som sledoval ako si vyberáš sponky z vlasov, volant vtedy držíš len spojenými kolenami, biele converse tenisky ako baletka, ukončujú ten nádherný pohľad ako veľkolepé teenagerské finále, ktovie na čom všetkom by sa dali ešte nechať oči keby tvoje nohy boh neukončil iba teniskami..smejem sa tej myšlienke tak aby si si to nevšimla..

Sponky sú dlhé a čierne, niektoré už presvitajú striebrom, ako vlasy starej mamy, len pred malou chvíľou sa ešte držali zatočených pramienkov hnedých vlasov, kovové prsty pevne zovreté z paniky tvojej jazdy, ale ako pohybmi prstov končíš zmysel ich života, pohľadom prechádzam na rozviate hnedé pramene čo púšťaš do vzduchu, tisícky tmavých zástav vejúcich na pozadí kvitnúcich polí rozmazaných slnečníc..

Mám rád momenty ako tieto, kradnem ti ich a rozťahujem ako veľké biele plachty na slnku, kúpem sa v tých minútach celé hodiny a zase nachádzam všetko nezabudnuté, uspaté, strapaté čo niekedy treba ako unavené dieťa uložiť do spánku. Miluješ pomazánku s jarnou cibuľkou, cez pohár ťa vidím refraktovanú tisícnásobne, obrazy vždy znova a znova, vždy keď skladám pohár opäť stečú do jedného, dokonalejšieho..opäť som si spomenul ako topíš kamilky v čajovej šálke a nenávidený med mrvíš v prstoch kým tiež ukončíš jeho krátky život.

Neskôr v aute, keď moment trvá, kým ty stále viac dusíš plyn k podlahe, zrýchľuješ k cieľu kde ja nebudem, ja spomaľujem, vnímam každý detail tváre ktorú poznám tak dlho, odhaľujem zamyslené pohľady ľudí v galérii, čo sledujú jeden obraz celé hodiny, už viem ako to odkážu, už viem prečo hľadím na ten môj obľúbený celé hodiny bez toho aby ma omrzel. Vietor robí ššššš, hudba je soundtrack k filmu o tebe, vďaka tomu, stále viac dozvedám sa o sebe, a preto o trocha neskôr sedím bez pohnutia v aute, na pravom líci stále cítim jemnú látku tvojho tričká čo sa nachvíľu spojilo s mojím, a sledujem ako kráčaš k dverám ktoré ťa napokon pohltia a škeria sa na mňa zlomyselným, zasýteným pohľadom…

Dokonaly student

29.11.2013

V máji som mal tú česť viesť vstupné pohovory do Sokratovho inštitútu. Štyridsaťpäťkrát som sa dookola opýtal tie isté otázky a snažil sa vnímať odpovede; niektoré nápadité, iné banálne. Prekvapilo ma, ako sa skupiny ľudí na seba navzájom podobajú: skauti na skautov, technici na technikov, umelci na umelcov. Akoby nejestvoval len jediný druh človeka, ale viacero od [...]

Zadielske svetlo

12.10.2013

Tento príbeh je súčasťou príbehu o vínku vlnke a krabičke. Porozprával mi ho raz jeden muž, ktorý je súčasťou tohto príbehu.Muž, ktorý pozná skutočnú vílu.Dobrú a kúzelnú. Tí dvaja, mnou už spomínaný muž a jeho víla sa jeden večer dohodli, že nasledujúcu nedeľu strávia prechádzkou v prírode a budú sa tešiť z krás zádielskej tiesňavy a vlastných radostne [...]

Nedela

28.08.2013

Otvoril som oči a dosť to bolelo. Bol už deň, z čoho som usúdil, že je asi nedeľa. Teda nie celkom z toho, skôr z toho, že mám stále na sebe krasne topanky a damske nohavice, čo znamená že včerajšia noc bola úspešnejšia ako som si myslel. Nahmatal som mobil v zimne bundy na zemi a topanky, lacne kabelky, šaty s námahou rovnajúcou sa batoľaťu, ktoré lezie na stoličku ho [...]

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00, aktualizované: 08:18

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny pre RTVS. Narazí zákon na Čaputovú alebo sa čaká na Pellegriniho? Šimkovičová ešte nemá meno nového riaditeľa

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Ukrajina, Charkov

Dokážu zastaviť Rusov? Západné zbrane prídu, ale Ukrajincom chýbajú vojaci, obávajú sa experti

24.04.2024 06:00

Prichádza západná vojenská pomoc pre Ukrajinu neskoro? Rusko dokázalo za posledné mesiace na bojisko posielať stále viac mužov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 9395x
Priemerná čítanosť článkov: 1566x

Autor blogu

Kategórie